lördag 14 april 2007

Dagsschema

Vad jag har planerat att göra idag:
  • Tvätta
  • Läsa minst två kapitel
  • Dricka minst 1 liter vatten
  • Hålla mig till GI-dieten
  • Promenera i minst 30 minuter
  • Prata med hyrestanten om hennes nattliga badande (!)
  • Ge pojkvännen minst 1 komplimang

Så här strukturerar jag upp min dag nuförtiden.. Eller jag försöker göra det varje dag menar jag.. Har jag det nerskrivet är det svårare att hoppa över, så jag hoppas att jag kan pricka för alla punkterna ikväll sen..

Den sista punkten låter kanske konstig, varför ska jag behöva skriva upp det? Men det blir så med mig, att det går på rutin och jag glömmer bort att säga snälla saker ibland.. Eller, jag säger ju snälla saker såklart, men inte sånadär fina eftertänksamma komplimanger som man bara växer av.. Det ska jag bli bättre på!

Jag utmanar er alla! Ge minst en bra eftertänksam komplimang idag. Jag lovar, känslan man får efter att ha gett en är obetalbar..

2 kommentarer:

Angie sa...

Vad härligt att se dig kämpa på med att fokusera på positivt och jobba med komplimanger! Jag har gett bort ett ton idag, men så ledde jag en övning i det också... =P Kör hårt, tjejen, du e grym! =) P.S. Vad spelar en diet för roll, när det viktigaste är att innerst inne bara må bra?

Lilla Blå sa...

Tack för de värmande orden! Ja, komplimanger kan man ju aldrig få för några av.. Där kan man va generös! ;)

Du har rätt, det viktigaste är att man mår bra och är nöjd med sig själv.. Sen spelar vikten inte så stor roll.. (Eller borde inte göra det iallafall)

Ha en bra helg!
Kram