onsdag 4 april 2007

Det blir visst ingen pasta för mig?

Hmm.. Jag blir så sur! Jag vill ha fullkornspasta! Men det finns inte någonstans!! På restaurang alltså.. Jag har ju hemma, men jag vill inte laga mat här.. Känns inte riktigt bra.. (Vill inte använda hennes kökssaker)

Jag har googlat efter någon restaurang som serverar fullkornspasta, och hittade endast en (!) Det var pytterian i hötorgshallen.. Fullkornspasta med köttfärssås.. Perfekt tänkte jag.. Tänkte äta en portion där och köpa med mig en hem också..

När jag kom dit hade de inte det.. Hmmm... De hade bara någon vanlig vegetarisk pasta.. Och inte med fullkorn.. Tråkigt!!

Alla vill väl äta fullkornspasta nuförtiden? Varför finns det ingenstans då? Någon som har nåt bra tips? I Stockholm, helst Vasastan.. (Ristretto finns ju, men de har stängt för renovering.. Vet ej när de öppnar igen)

Inga kommentarer: