måndag 30 april 2007

GI-dieten

Ja, hur går det med den egentligen?

Det går lite si och så måste jag säga.. Mest si i och för sig.. Jag håller mig så gott som alltid inom ramarna för dieten, men ibland går jag över gränsen.. I helgen till exempel fuskade jag rätt mycket.. Det började med att jag åt vanlig pasta istället för fullkorn.. Så då tänkte jag att jag lika väl kan ta något gott till fikat.. Så det blev en muffins på CoffeCup.. Sen köpte jag smågodis på hemvägen, till och med en hägendaas-glass slank med..

Nåväl.. Vad är en bal på slottet? Man kan ju fuska ibland.. Huvudsaken är att jag håller mig på vägen mestadels av tiden.. Och det gör jag.. Så jag lägger inte in så mycket i det här fusket.. Sånt händer, gå vidare och ta upp de nyttiga vanorna nästa dag så fixar det sig.. Inget dåligt samvete här inte! ;)

Har fortfarande inte tillgång till en våg, så jag vet inte vad som har hänt där.. Vi får se om ca två veckor.. Ska flytta hem den 15:e maj.. ;)

Inga kommentarer: