fredag 13 april 2007

Min födelsedag

Ok, här kommer ett inlägg av vad jag gjorde på min "fridag", alltså min födelsedag (11/4)..

Det började på morgonen att pojkvännen kom hem till mig med presenter och bakelse..
Jag hade redan bestämt att jag skulle ha en fridag då jag fick äta vad jag ville.. Så tårta skulle det bli.. Fast det blev en budapestbakelse istället.. Och den var god till frukost! ;)

Innan bion så gick vi och fikade.. Vi delade då på en prinsessbakelse.. Jag vet.. Men är det födelsedag så är det.. Hehe

Vi gick på en tidig bio, halvfyra, för att ha tid att äta middag efteråt.. TGI eller Hard Rock Café hade jag tänkt mig.. Till bion följde obligatoriskt biogodis.. Mmm.. Det var länge sen.. Jag har så många gånger suttit och knaprat på torr mörk choklad under bion.. Men nu fick jag alltså riktigt godis!! Mmm!!

Efter bion (Music and lyrics) var vi så mätta att vi inte ville äta något alls.. Så vi hoppade över TGI.. Vi gck en promenad istället.. Efter nån timma så började hungerskänslorna uppenbara sig lite, så vi gick till Pompeji på Odengatan.. Jag tog en pizza.. Åt bara halva, men den var god! Så länge sen också!!

Så på hemvägen slank vi in på Ginos café.. Jag skäms nästan för att säga att det blev än mer godsaker där.. Vi delade på en äppelpaj med vaniljsås.. Den var faktiskt inte så himla god..

Vi satt på Ginos och filosoferade lite.. Vi hade nästan sockeröverdos båda två.. Och det tyckte jag var bra, på så sätt att det kommer förhoppningsvis dröja ett bra tag innan sötsuget sätter in igen.. Kanske dröjer det ett år, ända till min nästa födelsedag.. Hehe.. *I wish*

Inga kommentarer: