söndag 15 april 2007

Dagsschema

Uppdatering av hur det gick igår..
  • Tvätta (Jepp)
  • Läsa minst två kapitel (Jepp)
  • Dricka minst 1 liter vatten (Jepp)
  • Hålla mig till GI-dieten (Nej) *
  • Promenera i minst 30 minuter (Jepp)
  • Prata med hyrestanten om hennes nattliga badande (!) (Nej) **
  • Ge pojkvännen minst 1 komplimang (Jepp)

5 av 7 ju är ju.. ok? Äsch, jag är nöjd! Jag hade en bra dag igår! Hittade ett jättebra läsställe uppe på en mur med fin utsikt.. Satt där och solade lite medan jag läste.. Mysigt!

*Jag var duktig större delen av dagen, men på kvällen när jag var på väg hem blev jag så sjukt sugen på saltlakrits! Jag kände mig nästan som en gravid kvinna som har cravings.. Jag måste ha saltlakrits! Men de hade inte sånt sm jag var ute efter i videoaffären (kallas det så fortfarande? Dvd-affären kanske?) Jag ville ha en sån där stor salt sak med salt fyllning ni vet, men det fanns inte.. Jag gick till 7eleven.. Där fanns inte heller nåt bra.. Så det blev en påse Salt & Blandat.. Ok som substitut, men inte så salt som jag ville ha det.. Så det var min avvikelse från GI-dieten..

** Jag pratade inte med hyrestanten om hennes nattliga bad.. Hon börjar vid kanske ett två-tiden och spolar vatten, och det tjuter i rören.. Så jag måste alltså prata med henne om att kanske förlägga badtiden lite tidigare, inte mitt i natten.. Men igår var jag knappt hemma någonting, så jag träffade inte henne.. Hoppas på att kunna haffa henne idag.. Men det känns lite dumt.. Det har ju gått så lång tid, och jag ska ju snart flytta ut.. Men men, varje natt när hon börjar spola vatten säger jag till mig själv: du måste prata med henne! Imorgon!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bada mitt i natten kanske inte är det smartaste kanske, särkilt inte om det tjuter i rören. Badar ju ofta själv, men försöker göra det före 22 i alla fall.

Hoppas du får en bra söndag!