onsdag 24 januari 2007

Bra saker

Bra saker jag har gjort:
Läste ett kapitel igår. Skulle ha läst två, men ett är ju alltid nåt..
Håller mig till GI-dieten. Det är lite omständigt nu ibörjan, innan man har fått koll på vad man får och inte får äta.
Har ätit gröna saker. Är inte så van vid att äta grönsaker förutom tomat, gurka och morötter. Idag åt jag solrosskott till omeletten, och igår åt jag salladsblad. Det är bra!
Har börjat "vardagsmotionera". Gå i trappor istället för rulltrappan, gå av en busshållsplats tidigare osv. Varje litet steg är i rätt riktning!
Har börjat med omega3-kapslar. Det måste jag bara rekommendera! Jag äter de som inte innehåller fisk, utan det är linfröolja. De är tydligen lika bra.. Jag märker verkligen skillnad! Jag kan koncentrera mig bättre, och jag är piggare och gladare.
Har dragit ner på PepsiMaxen. Tidigare har jag druckit ca en stor flaska per dag, men nu har jag inte druckit något på flera dagar. Om jag är desperat köper jag en liten flaska..

Inga kommentarer: