lördag 27 januari 2007

GI-dieten

Är nu inne på min sjätte dag på GI-dieten. Det går bra! Bättre än förra gången.. Denna gången känns det annorlunda, jag har bättre självförtroende, mer motivation, vågar smaka på mer och mer mat, kan äta sallad till alla mål osv.

Det känns mindre och mindre som en diet, och det är ju positivft! Det känns som att så här kan man ju äta, det funkar ju helt ok.. Jag tror att det har mkt med min terapi att göra, jag går i KBT-terapi. Där får jag lära känna mina känslor och identifiera varför jag äter något jag inte borde, exempelvis om man tröstäter vilket jag gjorde mycket förut. Nu känns det mer som att maten är kroppens bränsle, och visst kan man njuta av mat men det är inte huvudtanken med varför man äter. Tanken är ju att kroppen och hjärnan ska få energi och orka med att fungera.

Ikväll blir det bio! Kul! Har inte bestämt film ännu, men jag återkommer med en recension.. Skulle vilja se Dreamgirls men jag tror inte den har haft premiär ännu..

Ha en bra kväll!!

Inga kommentarer: