onsdag 24 januari 2007

Saker man blir glad av

Det finns små saker i vardagen som jag blir så glad av.
En sådan sak är diskmaskinen.. Jag tycker att den är så fantastisk!
Liten bänkdiskmaskin i och för sig, liten men naggande god.. ;)
Mina föräldrar har alltid, så länge jag kan minnas haft en diskmaskin. Och disken har alltid fördiskats. Det har jag aldrig förstått poängen med.. Varför ska man diska disken som ska diskas?

Så nu när jag äntligen skaffade mig en diskmaskin testade jag att bara ställa in disken utan att fördiska. Det går ju så bra i reklamfilmernas värld. Och det funkade!! Jag har ställt in tallrikar som har gamal intorkad köttfärssås. Det blev så rent så det gnistrar! Underbart! Jag blir lika glad varje gång jag ska tömma maskinen.. Jag vet, jag är lättroad.. Hehe

2 kommentarer:

Anonym sa...

Saknar min diskmaskin, hade en på den tiden jag var gift och bodde i hus. Men jag har varit så duktig denna vecka: har lagat mat när jag kommit hem från jobbet plus fixat matlådor, diskat efter maten och dessutom gått och lagt mig i tid.

..och just ja, tack för gratulationen! Du ska se, du är snart klar du också, åren försvinner hur snabbt som helst.

*kram*

Lilla Blå sa...

Tack för kommentaren mia!
Vad duktig du är! Jag är så dålig på att planera min tid, och framför allt gå och lägga mig i tid! Det blir ALLTID för sent! Så blir man som en zombie nästa dag sen.. ;) Men ska försöka lägga mig i tid så jag får 8 timmars sömn..
*Kram tillbaka*