måndag 22 januari 2007

GI-mat

Har slutat skolan och sitter på 7-eleven och äter "middag", samtidigt som jag skriver det här inlägget. Det känns svårt det här med att äta GI-mat ute. Jag hänger mest på fik och där består maten för det mesta av mackor i alla dess former, och kanske någon liten paj. Inget som jag i vanliga fall lockas av i och för sig.. ;)

Det brukar bli pasta i alla dess former, men det får jag inte äta nu de första två veckorna. Jag kanske kan fuska med någon fullkornspasta nån gång, men egentligen är det "off limits".

Nu sitter jag och äter kycklingspett.. Lite torrt och tråkigt utan något tillbehör, men nöden har ibland ingen lag.. Tänkte ta mig en omelett på min stamrestaurang men jag sparar mig med det. Jag ska äta omelett till frukost nu de närmsta dagarna, och jag misstänker att jag ganska snart kommer att tröttna på det.. Men vi får se.. Man får ju äta bacon till äggen! Och ost! Det är ju gott!

Inga kommentarer: