fredag 26 januari 2007

Stegräknare

Jag har använt min nya stegräknare för första gången idag. Måste säga att jag blev mycket förvånad!! Tänkte kolla hur många steg jag går på en dag.. Man ska ju gå ca 10 tusen steg per dag. Jag trodde att jag gick kanske två tusen eller nåt.. Men nu är den uppe i sju tusen! På en helt normal dag! Jag har inte gått något mer än vad jag brukar..

Så det var ju goda nyheter! Jag går alltså mer än vad jag trodde..

Men jag tror att det är något fel på den.. Inte stegmässigt alltså, jag har kontrollmätt.. Men det står att jag har gått ca 5.5 miles vilket är 8.85 kilometer! Men om man tar stegen jag har gått gånger steglängden (49 cm) blir det bara 3.4 kilometer.. Konstigt..

Men jag är hursomhelst nöjd över att jag går mycket. Måste bli bättre på at gå lika mycket de dagar jag är ledig från skolan.. Då brukar det bara bli att jag går omkring i lägenheten, vilket inte genererar så många steg.. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag köpte en Silva stegräknare på Stegräknare.se. Den kunde man byta från miles till km på och jag tror den visar rätt men min steglängd fick jag till 60 cm? Jaja, hur som helst lycka till med dina steg!

Lilla Blå sa...

Ok, det låter ju bra! Min har slutat fungera nu, visar helt fel siffror.. Om jag testar att gå 100 steg, så visar räknaren att jag har gått typ 14.. Det spelar ingen roll hur jag ställer in den..

Jag får ta och köpa en ny helt enkelt, och inte en från nåt lågprisvaruhus.. ;)