tisdag 30 januari 2007

Cliff Barnes

Det här är Cliff Barnes, min andra katt. Han är 3,5 år. Han är en väldigt speciell katt. Han är mycket försiktig som
"person", kommer det främmat så gömmer han sig under täcket i min säng.. Och plockar jag fram dammsugaren ser man inte honom på ett dygn ungefär.. Då gömmer han sig längst in i garderoben, mellan alla kläder i en låda.. Det är tur att jag inte dammsuger så ofta.. Hehe

Jag skaffade Malte som sällskap till Cliff, men det funkade inte så bra som jag hade tänkt. Malte visade sig vara en buffel som inte ber om ursäkt för sig. Han tränger sig alltid före, vare sig det gäller gos eller mat. Ligger Cliff och gosar på min mage när jag ligger i soffan kommer Malte upp och ska lägga sig "närmare" mig, på mitt bröst. Det resulterar alltid i att Cliff sticker iväg.. Jag tycker lite synd om Cliff..

Cliff Barnes går i "terapi" ibland. Jag har ett par luddiga kuddar som han älskar! Han brukar ställa sig och mjölktrampa på en av dom.. Jättesött! Det gör han ofta.. Så spinner han som en galning under tiden, och nästan himlar med ögonen av lycka..

Inga kommentarer: