måndag 22 januari 2007

Nya tider

Så sitter man och äter frukost. Vaknade sent som vanligt, men skolan börjar inte förren kl 15 så det är lugnt.

Är invägd och har börjat med GI-metoden på riktigt idag! Har halvmesat lite förut, bytt till fullkornspasta och sånt. Men nu är det alltså på riktigt. Sitter och äter omelett på ost, skinka och tomater, med sallad. Ja, du läste rätt, sallad! Jag brukar vara en sån som inte äter något grönt alls till maten. Till det dricker jag roibos chaithe. Gott!

Det är helt helt ok nu när jag inte har bråttom till skolan eller så. I vanliga fall vill jag inte äta lagad mat kl halv sju på morgonen. Då brukar det bara bli en nutrilette-shake "on the go".

Ska sätta igång med vardagsmotionen också. Typ gå i trappor istället för att ta rulltrappan, och börja köra på maskinen jag köpte på tv-shop för länge sedan. Det är en sån där liten man står och trampar på. Har börjat med 5 minuter till att börja med. Jag är helt otränd och ska köra 5 minuter om dagen för att vänja in mig lite. Jag brukar annars köra på för hårt i början och så tröttnar jag snabbt. Nu ska jag istället köra 5 minuter i ett tag och sedan öka på tiden efterhand., så hinner jag inte tröttna..

Håll tummarna för mig! ;)

2 kommentarer:

Kinna Jonsson sa...

Jag vill bara tipsa dig om en underbar bok som heter Franska kvinnors smala hemligheter. I den finns lite tips om hur man blir mera uthållig och förstås pratar hon om vardagsmotion. själv tycker jag motion är det tristaste som finns och vardagsmotion fungerar ganska bra.

http://www.panorstedt.se/templates/Prisma/Book.aspx?id=29092

Lilla Blå sa...

Tack för tipset!
Ska kolla in boken, har hört talas om den.