söndag 21 januari 2007

Vinter

Jag avskyr kyla och snö! Var tvunget att bege mig ut och handla. Kattmaten var slut och katterna började klaga med högre och högre stämmor. Så ut I go..

Det måste ha varit minst tio minusgrader! Och inga vägar är sandade ännu, så jag gick omkring som en gammal gumma för att inte halka. Men det var trots allt skönt att komma ut en sväng och få lite frisk luft, trots att det var vinterluft.

Ska sätta igång med GI-dieten på riktigt imorgon. Har köpt sallad i påse, färdigsköljd och skuren. Någon slags blandsallad med bland annat ruccola och rosésallad, toscanablandning tror jag att den hette. Då jag är salladsnybörjare känns det bra att börja med något sånt, färdigpaketerat. Ska testa olika salladssorter, chansen finns ju att jag gillar åtminstånde en av sorterna. *Håller tummarna*

Nu ska jag ta ett långt varmt bad och ladda upp för imorgon då en ny termin och kurs börjar.

2 kommentarer:

Kinna Jonsson sa...

Provade GI före jul och kände mig helt tom i bollen. Hoppas verkligen att du både lyckas med dieten och mår bra av den. =)

Lilla Blå sa...

Tack så mycket för din kommentar Kinna! Jag hoppas också mycket på GI, har testat den förut och har lyckats bra. Jag är dock dålig på att hålla ut länge, brukar orka en 5-6 veckor bara.. Men nu tar jag nya tag och hoppas på att jag inte blir helt "tom i bollen".. Skulle inte vara så bra för skolarbetet.. Hehe