lördag 10 mars 2007

Ett fint minne

Jag kom att tänka på en lite kul sak som hände en gång då jag jobbade på 7-eleven. Det var en stamkund från resturangen bredvid som en kväll kom in för att handla.. Det var sent, nästan stängningsdags.. Han köpte en bland annat en blombukettsom han la upp vid kassan. Jag packade ner alla varorna i en kasse då han säger: den här är till dig, och räcker fram blmbuketten till mig..

Jag blev rätt så paff, lite generad men mest glad.. Vi gick ut ett par gånger men det blev aldrig nåt.. Men minnet värmer fortfarande.. ;)

En lite liknande händelse skedde då jag jobbade i kassan på netto i somras.. En kille sträcker fram en lite brokig bukett med handplockade blommor.. De här plockade jag till dig på landet.. Ledsen att de har vissnat lite.. Det gjorde inget att de var lite vissna, gesten var gullig.. Men det var inget flirtknep.. Han ville bara visa sin uppskattning tror jag.. Det gör definitivt en trött kassatjejs dag! ;)

Tänk på det alla stressade kunder! Kassapersonalen kan behöva lite uppmuntran ibland! ;)

Inga kommentarer: