onsdag 21 mars 2007

Inga kattproblem längre?

Det har ju löst sig med de andra katterna, så nu är det bara mina två kvar.. Malte är ju inneboende hos en kompis så länge.. Och Cliff bor tillsammans med de andra två i en tom lägenhet på ett äldreboende.. Jag vet, inte optimalt men det gick inte att lösa på något annat sätt.. Tro mig jag har försökt!

De får tillsyn flera gånger om dan, av mig och även av personalen där som går in och kelar med katterna hela tiden.. Så det känns bra! =)

Men vi har bara lägenheten mars ut, så jag vet inte var Cliff ska ta vägen.. Jag ska ju flytta hem igen i slutet av april är det tänkt, då är stambytet klart.. Så det är ca 4 veckors glapp där emellan..

Men nu har hyrestanten lovat att jag kan ha honom här i mitt rum.. Jag måste i och för sig hålla honom på mitt rum hela tiden vilket verkar lite trist, men vad ska man göra.. Har satt upp lappar och satt ut annonser och frågat alla jag känner och inget har gett resultat än..

Så det känns i alla fall lite bra, att jag har en lösning på problemet.. Inte en optimal lösning då rummet är rätt så litet och jag är ju som bekant allergisk.. Så jag ville ha lite kattpaus under de här två månaderna jag bodde hemifrån.. Skönt att inte vara ständigt förkyld!!

Nåja, vi får se hur det löser sig...

Inga kommentarer: