lördag 3 mars 2007

Kattproblem

Nu när stambytet är på gång (startar på måndag) har jag lämnat bort katterna.. Eller snarare försökt.. Malte är hos en kompis och de verkar trivas med varandra.. =)

Med Cliff Barnes blev det dock lite problem. En klasskompis förbarmade sig över honom (och mig) och tog hand om honom. Det visade sig dock att Cliff är VÄLDIGT mammasjuk.. Han jamade så mycket om nätterna så klasskompisen inte kunde sova.. Då hon bor i en etta utan möjlighet att stänga in Cliff i något rum stod hon endast ut i två dagar.. Hmm.. Trist!

Jag blev inte glad när jag fick samtalet, det vände upp och ner på hela min dag.. Jag hade helt enkelt inte tid att ta hand om problemet.. Men jag var ju illa tvungen..

Så jag hämtade Cliff, och nu bor han i en tom lägenhet på ett äldreboende.. Där finns visserligen två katter till och tre fåglar som sällskap, men det känns inte bra att ha honom där.. Men just nu har jag inga andra alternativ..

De två katterna som finns på äldreboendet kommer antagligen att åka till ett katthem. En fundering jag hade var att Cliff också skulle få åka dit. Då vet jag iallafall att han förhoppningsvis får ett bra hem. De kollar ju upp de som ska adoptera en katt..

Jag har ju funderat på att bara ha en katt, då jag är allergisk. Men det är så svårt att göra sig av med någon av dom! Men vi får se.. Förhoppningsvis kommer jag på någon bra lösning..

Men det känns omöjligt att göra mig av med Cliff.. Han är ju.. Ja.. Cliff.. Ingen annan är som han!

Inga kommentarer: