torsdag 22 mars 2007

Utmaning 2 & 7

Jag har läst om en utmaning som lät kul.. Jag har inte blivit utmanad av någon, men jag antar utmaningen ändå.. =P

Utmaningen går ut på att skriva om de årtal som man upplevt som slutar på 2 och 7. Det låter ju som en kul utmaning!

1977 - Då var jag tre år gammal. Vet inte riktigt vad jag pysslade med då, men jag gissar att jag busade och lekte med storasyskonen och drev mamma till vanvettet.. ;) Vi gick inte på dagis, mamma var hemma med oss, tre små och en lite större..

1982 - Jag var åtta år, gick i andra klass. Jag gillade skolan, framför allt lågstadiet. Bodde i lilla Hovmantorp (Småland) fram till jag var tio år. Då flyttade vi till Alvesta.

1987 - Tretton år gammal.. Gick i sjuan. Oj oj.. Då började nog min rebelliska fas tror jag.. Tjuvrökte, ringde heta linjen och tjuvringde till folk på pin kiv.. Jag och min kompis brukade ringa till folk och fråga konstiga saker, som typ: är tuppen är vaken? eller lever tuttan kamon? Knäppt, jag vet..

1992 - 18 år gammal. Gick ut gymnasiet. Gick hantverksteknisk linje i tre år. En rolig linje måste jag säga. Höll på med en massa hantverk, typ bygga möbler, svetsa ihop konstverk i metall och skulptera i lera.. Kul!

1997 - 23 år. Det här året kallade jag min andra födelsedag, 12:e eller 19:e maj, kommer inte ihåg exakt vilket datum det var.. Men det var då jag gjorde min magsäcksoperation i alla fall.. Har lidit av kraftig övervikt hela mitt liv.. Efter operationen gick jag ner ca 40 kg (!) på rätt så kort tid.. Det var tider det.. =P

Bodde i Grekland under sommaren och jobbade. Det var kul! Jag fördrev mest tiden med att göra endagstatueringar på turisterna. Jag tjänade nog bäst på hela gatan tror jag! Mina business gick bra! ;)

2002 - Det här var inget bra år.. Eller det började bra.. Men under sommaren hände en jobbig grej (som jag inte vill gå in på här). Efter det så stängde jag in mig i min lägenhet och tröståt tills jag snabbt hade gått upp de där 40 kilorna jag hade gått ner.. Suck.. Det gick snabbare att gå upp dom än gå ner dom kan jag säga.. :S

2007 - I år fyller jag 33 år och jag är på väg tillbaka känner jag. Jag har börjat i terapi (KBT) och har börjat med GI-metoden. Så jag känner att jag kommer att ta tag i problemet från grunden den här gången. Det är JAG som går ner i vikt på egen hand (i och för sig med hjälp av terapeuten). Det kommer att kännas bra när det är klart! Och det kommer att gå, det känner jag! Det är en lång väg ner i och för sig, men jag känner mig stark och motiverad! Har hållt på med GI i två månader ungefär, och det känns som det går på rutin nu, inte att det är en jobbig diet som jag måste ta mig igenom.. Det här är en ny livsstil!

2012 - Då är jag 38 år. Jag hoppas att jag är klar med min utbildning, att jag har fått ett bra jobb, med bra betalt! Och att jag har fått en bäbis också! Det vill jag hinna med innan jag är färdig med skolan! Och så är jag smal förstås! Eller snarare, normalviktig.. :)

Oj då.. Det där blev ju lite djupt.. Lite mer självutlämnande än det var tänkt.. Men men, det är nog nyttigt..

Inga kommentarer: