måndag 5 mars 2007

Min nya bostad

Så, nu sitter jag här i mitt nya rum någonstans i Stockholm.. Centralt som tur är! Det är skönt!! Jag har fått det riktigt mysigt tycker jag.. Jag har tagit med mig en del grejer hemifrån, som matta, överkast, ljuslyktor och sånt.. Köpte även en bukett vita tulpaner igår.. Det blev fint!

Men jag måste säga att personen jag hyr ett rum av är lite.. eum.. konstig.. Det är en lite äldre kvinna som är lite småkänd i vissa kretsar. Det verkar som om hon klamrar sig fast vid sin karriär för glatta livet, som om det är det som definierar henne som människa. Hela lägenheten är tapetserad med tidningsartiklar, löpsedlar, tackkort, osv.. Vad som helst där hon är omnämd finns i lägenheten.

Flera veckotidningar, där det finns en liten artikel eller notis om henne, ligger exempelvis uppslagna på köksbordet.. Hela tiden.. Det är inte så att hon plockar undan dom och tittar på dom ibland, eller visar upp för besökare.. Nejdå, de ska ligga framme..

Och sen har hon plastpåsar överallt! Jag menar överallt! Nästan iallafall.. Jag börjar misstänka att hon är en sådan som har något överdrivet behov att spara på saker, att inte slänga någonting!

Hon har även synpunkter på att jag låser mitt rum när jag går hemifrån.. Jag tycker inte om tanken att hon kan gå in där och titta på mina saker och så.. Inte för att jag tror att hon skulle stjäla nåt, det är bara för att få ha ett privatliv.. Men hon vill inte att jag ska ha det låst.. Hon vill komma in och städa varje vecka, och tänk om det skulle bli en brand.. Då måste man ju kunna komma in ju.. säger hon.. Men jag kommer fortsätta att ha mitt rum låst.. =)

Jaja.. Jag behövde skriva av mig lite tror jag.. Hehe.. Tur att detta arrangemanget bara är för två månader.. Jag skulle nog inte stå ut så mycket längre.. Men det är tur att det är centralt som sagt.. ;)

Inga kommentarer: