lördag 17 mars 2007

Konstigt beteende?

En liten uppdatering från min lilla "lya" i city. Tanten jag hyr ett rum av går omkring och pratar för sig själv.. Eller snarare med sig själv.. Hur normalt är det? Och det är inte små vanliga saker som man kan säga när man gör något, typ nu får vi gno lite extra här, när man städar eller nåt..

Igår var jag utanför badrummet, och hon var inne och hade en konversation med sig själv. Hon pratade om att nä, hon kan ju inte sjunga när hon är förkyld, nä det går ju inte.. Och för några dagar sedan sa hon i en barnslig stämma en gång till fru Johansson, en gång till Johansson.. Och hon heter inte ens Johansson..

Jag tänkte att hon kanske pratade i telefon med ett barn eller en äldre person, med tanke på hur hon pratade, lite barnsligt och överdrivet.. Men nä, hon pratade med sig själv..

Lite ögonbrynshöjande.. Tur att jag läser psykologi.. Intressant att ta del av människors egenheter..

Inga kommentarer: