lördag 3 mars 2007

Gi-dieten

Ja, hur går det nu då med dieten?
Tja, det går rätt så bra! Jag följer dieten nästan till punkt och pricka. I bland äter jag lite för mycket mörk choklad, eller lite för många nötter. Så nån dag då och då är kolhydratintaget för mycket.

Jag har dock inte gått ner så mycket, bara 3 kg än så länge, 8 cm i midjan. Men jag tycker att det är helt ok! Det här är inte en diet egentligen utan en metod som man ska använda sig av resten av livet. Ja, inte så här extremt som jag gör nu, jag är i rivstarten och då får man inte äta något tillbehör som pasta, bröd, potatis eller ris. Bara sallad till köttet eller vad det nu är man äter..

I går och i dag har jag faktiskt ätit fullkornspasta! Det var så gott! Jag åt köttfärssås till.. Mmmm... ;) Men nu efteråt känner jag att jag är lite däst, jag mår inte lika bra som jag gjorde efter en rivstarts-måltid..

Men jag tycker att det är lite konstigt att jag inte har gått ner mer.. Jag har kollat om jag är i ketos, och det har jag varit hela tiden.. När jag testade senast var stickan mörklila, vilket betyder att jag är i hög ketos, eller hur man nu kan säga..

JAg kommer inte ihåg om jag är i femte veckan eller om jag är i sjätte veckan.. Man får bara vara i rivstarten i sex veckor.. I så fall måste jag gå över i nystarten nästa vecka.. Ska kolla upp det..

Inga kommentarer: