tisdag 6 mars 2007

Gi-dieten, hur går det då?

Ja, hur går det nu med GI-dieten?
Jodå, det går bra! Jag har gått över till nystarten, gjorde det igår.. Och i morse åt jag en macka med ost och skinka.. Åh, vad gott det var! Och trevligt att äta något annat än ägg till frukost, vilket jag har gjort nu så gott som varje dag i sex veckor..

Jag har gjort ett par snedsteg.. I söndags var jag så trött och nedstämd efter en hektisk period av packande och dirigerande att jag åt nästan ett helt paket ballerina-muffins. De var jättegoda förresten! Jag hade inte dåligt samvete efteråt, jag tyckte att jag var värd det..

I helgen har jag även fuskat lite med fullkornspasta.. Jag vet, fullkorn är ju nyttigt.. Men det var inte meningen att jag skulle äta det iden fas jag var i då.. Men det var gott! Makaroner med köttfärssås.. Mmm.. Det har jag saknat.. Tidigare åt jag köttfärssås med sallad, som jag hade strimlat fint, och sen hällde jag såsen på salladen.. Så kunde jag inbilla mig lite att det var pasta.. Fast det funkade inte riktigt.. Hehe..

Men nu har jag alltså gått över till nystarten och får äta havregrynsgröt till frukost! Det ska bli gott! Jag brukar inte äta det annars, men nu är jag bara glad för att slippa äggen.. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också i nystart och älskar min havregrynsgröt! äter den med hermesetas strö och kanel och mini mjölk! Sååå gott och mättande!

Lilla Blå sa...

Ja, det låter gott! Har inte ätit det än, men ska snart! Sötningsmedel och kanel är ju bra tips. Jag tyckte inte att receptet med aprikoser lät så gott (på GI viktkoll). Tänkte kanske testa att riva ner lite äpple i.. Det kan ju va gott..