lördag 17 mars 2007

Kattproblem

Jag har beslutat mig för att endast behålla Cliff Barnes när jag flyttar hem igen.. Malte kanske får stanna hos familjen som tar hand om honom nu.. Om jag har tur.. *s*

Men det börjar bli lite problem med Cliff.. Nu bor han i en tom lägenhet på ett servicehus, med sällskap av två andra katter och tre fåglar.. Men lägenheten är bara kvar mars ut.. Sen är det en månads glapp innan jag flyttar hem.. Och jag har inte fått tag på nån som kan ta hand om honom ännu..

De andra två katterna ska till ett katthem.. Det känns bra faktiskt.. Jag litar på att de kontrollerar de som ska adoptera katterna noga.. Mer än jag skulle kunna göra om jag satte ut en annons på blocket.. Så det känns tryggt! Bara det att katthemmet inte svarar i telefon.. Har lämnat två meddelande, och de ringer inte tillbaka.. Hmm.. Men med tanke på att katterna kommer från ett dödsbo kan de ju inte neka dom.. Det utgår jag ifrån i alla fall..

Nåväl, det ordnar sig förhoppningsvis.. Det brukar ju alltid göra det till slut..

Är det någon av er läsare som bor i Stockholmsområdet som vill ta hand om Cliff i några veckor? Skulle bli evigt tacksam!! Hör av er i så fall.. (Försöker med alla medel nu *s*)

Inga kommentarer: