fredag 30 mars 2007

Katt-tanten

Har ju lyckats få iväg katterna från dödsboet nu till ett akuthem. Hon var så snäll att hon ställer upp och tar hand om Cliff Barnes också under tiden stambytet pågår.. Jättejuste verkligen!

Men hon verkar vara lite som svan-tanten.. Ni vet hon som bodde i en etta med elva svanar.. Lite konstig.. Den här damen bor i en tvåa med sju katter.. Jaha tänkte jag när jag hörde det, hon är ju ett akuthem, klart att hon har många katter.. Men nä, det är hennes egna katter! Inga omplaceringskatter! Och nu med våra katter är det alltså tio katter där, hema hos henne, i en tvåa!? Jag tycker att det är på gränsen med de två jag har.. :S

När hon hämtade katterna berättade hon att hon skulle ha fredagsmys framför tv.n.. Men familjen tänkte jag.. Nä, med katterna.. Framdukat med räkor och andra godsaker.. Hehe.. Jag kan se det framför mig..

Men hon verkar vara jättesnäll, och verkligen engagerad i katterna och att de ska ha det så bra som möjligt! Det är ju bra! Hon skickar sms då och då och berättar om hur katterna har det.. Hon börjar varje sms med "mjao".. Mm, jag vet.. Lite wierd.. Och i ett mail jag fick igår sa hon att hon hade pratat med katterna och förklarat varför dom är där hos henne.. Ok, att jag brukar prata med mina katter, men inte så att jag förklarar saker för dom eller så..

Nåja.. Det viktigaste är att katterna har det bra, och att de får ett bra hem tillslut! Och Cliff kommer så klart hem till mig om ca fyra veckor.. Klart att jag inte kan göra mig av med honom! Han som är så go!! (Jag hade ju funderingar på det då jag är allergisk)

Inga kommentarer: