tisdag 27 mars 2007

Gårdagen - en Ben & Jerrydag!

Ja, gårdagen blev en Ben & Jerrydag.. Och det var helt ok faktiskt!

Jag var HELT slut efter en heldag i skolan med redovisningar.. Vi arbetade in i det sista med vår redovisning, och det blev bra till slut.. Men det tog musten ur mig.. Eller snarare, det i kombination med att hyrestanten badar om nätterna så at jag inte kan sova.

I alla fall blev det middag på en pastarestaurang! Mmm.. Jag tog carbonara med vanlig pasta.. De hade tyvärr inte fullkornspasta.. Och jag åt till och med av vitlöksbrödet som de så vänligt bjöd på innan maten kom in.. Det var gott!! Men tyvärr inte lika gott som jag hade förväntat mig.. Jag har längtat SÅ efter pasta, så det blev lite av ett antiklimax..

Sen när jag gick hem gled jag in på 7-eleven.. Och vad skådar mitt södra (jag är ju smålänning *s*) öga?? Jo, en ny Ben & Jerrysort! Kommer inte ihåg vad den heter, men det var god!! Var tvungen att köpa den! Det var typ cookies&cream med chokladsås.. Mmmm!!

Jag hade egentligen planerat att äta lite glass på Ben & Jerrydagen som officiellt är den 25/4.. Jo, det är sant! Det finns en sån dag.. Då ger dom bort glass gratis.. I alla fall i USA. De gjorde det en gång i västermalmsgallerian kommer jag ihåg, men det var länge sen..

Men nu kom Ben & Jerrydagen alltså en månad för tidigt för mig.. Det är bra med alla dom här dagarna, semledagen, våffeldagen osv.. Jag åt i och för sig ingen våffla, men jag hade ju kunnat..

Men i alla fall.. Summan av kardemumman är att jag tycker att jag har varit så himla duktig med dieten att jag var värd en utsvävning utan dåligt samvete! Då jag inte har någon våg ännu vet jag inte hur det har gått med vikten, men jag känner på kläderna att det har gått bra! En kompis som har varit utomlands i tre månader trodde att jag har gått ner 10 kg.. Eller kanske 20! sa hon.. Hehe.. Ja, 20 kanske är att ta i, men kanske uppåt 8-10 hoppas jag på!

Vi får se.. I slutet av april flyttar jag hem igen, och får tillgång till min våg, då får jag veta om det dieten gett något resultat.. *Håller tummarna*

Inga kommentarer: