fredag 9 februari 2007

Alt Gr

Jag har funderat på en sak.. Alltså inte övermycket, men lite ibland när andan faller på..

Jo, jag undrar varför Alt Gr-tangenten sitter så långt ifrån @-tangenten på tangentbordet.. Det är ju lite lustigt.. Man kan ju inte skriva med en hand ju.. Det blir lite svårt, då får man liksom krångla till handen, och trycka in Alt Gr-tangenten med lillfingret samtidigt som man trycker in @-tangenten med tummen.. Och mina fingrar är inte så långa, så det är nästan så att det inte går..

Hehe.. Ja, jag vet att det är ett minimalt problem.. Men ibland undrar jag varför tangentborden är konstruerade som dom är.. ;)

2 kommentarer:

Béatrice Karjalainen sa...

Jag trycker ner AltGr med tummen och sen @ med lillfingret. Allt med vänster hand. Om jag nu måste skrva med en hand. Då blir det nämligen eftast vänster som används. Höger brukar då vara upptaget med något annat. men oftast skriver jag ju med båda händerna vilket oxå nog är tanken med layoten på tangentbordet.

Lilla Blå sa...

Ja, det stämmer ju.. Att tangentbordet är utformat att skrivas på med båda händerna..
Man jag tänker ändå på att man kunde byta sida på alt gr.. Eller ha två, Ctrl och shift finns ju på båda sidorna..
Men jag vet.. Det är inget problem EGENTLIGEN.. ;)