torsdag 1 februari 2007

Trött av GI?

Jag har varit så trött de senaste dagarna, speciellt idag.. Jag har fått reda på att man kan bli trött när kolhydratreserverna töms.. Så jag vet inte om jag ska vara glad för att jag är trött, eller.. Det betyder ju att det funkar med GI-dieten.

Det fick jag veta på annat håll också, genom att mäta ketoner. Efter ett tag på GI-diet ska man hamna i ett tillstånd som kallas ketos. Det innebär att man bränner fett istället för kolhydrater och det är att eftersträva.. Jag köpte några stickor på apoteket där man kan mäta keton-nivån. Jag var lite osäker på om jag var i ketos eller inte så jag ville kolla. Den dåliga smaken i munnen kunde ha varit ett säkert tecken på det.. Jag testade hur som helst med en sticka (urinprov), och jag var i ketos! Skönt!! Det var positivt!

Inga kommentarer: