tisdag 6 februari 2007

Irriterande saker VI

Idag skulle vi ha litteraturseminarium i skolan.. Jag hade förberett mig så bra, satt uppe sent igår och gjorde anteckningar, och läste även på bussen till skolan..

Åkte in tidigare till skolan för att förbereda mig extra noga.. En kvart innan vi skulle börja får vi veta att läraren är sjuk!! SÅ irriterande!! Jag menar, vi skulle ju börja sent, kl 14.. Kom han på en halvtimma innan lektionen skule börja att han var sjuk? Känner man inte det tidigare? Skulle ju va bra med lite framförhållning, ett litet mail i morse skulle ju inte ha skadat.. Hmmm..

Så nu ska vi ha seminariet på fredag istället.. Det trista med det bytet är att min andra gruppmedlem inte kan närvara då.. Så då blir jag ensam i min "grupp", och får presentera alla kapitel själv.. Mindre kul..

Det skulle vara så skönt att ha haft det här seminariet överstökat så man kunde hoppa på nästa uppgift.. Vi har två grejer till att göra innan vi är färdiga med kursen.. Det är mycket nu..

Inga kommentarer: