fredag 2 februari 2007

Dagens tips

Ett tips från mig till er.
Jag har jobbat länge i butiker, bland annat i 7eleven, Prisextra, Hemköp med flera.. Tipset är att inte köpa något som är packat i kötttråg, om det nu inte är färskt kött vill säga.. I en av de butikerna jag jobbade i packade man om exempelvis köttbullar, falukorv, fläskfilé med mera för att bäst-föredatumet antingen hade eller snart skulle gå ut. Genom att packa om dem kunde man förlänga tiden man kunde sälja dem. Inte så bra kan man tänka..
Så köp inte mamma scans köttbullar om de inte ligger i sin orginalförpackning!! Om ni inte vill riskera matförgiftning vill säga.. ;)

Min lokala coopbutik har börjat med detta tilltag har jag märkt.. De packar om köttbullar, falukorv och skivad skinka. Det ser så dumt ut, man ser ju att skinkan ligger precis som den gjorde när den var vaccumförpackad, i fina rader..

Inga kommentarer: