söndag 4 februari 2007

Upp och nedvända världen?

Det här med GI är lite konstigt! Man har ju sedan barnsben blivit intalad att fett är farligt, det ska man inte äta mycket av! Och potatis är bra mat! Det kan man äta hur mycket som helst!

Men nu när jag är inne på min andra vecka i Gi-dieten blir jag bara mer och mer förundrad! Det är ju helkostigt! Jag har alltid druckit minimjölk, men enligt GI-metoden är det bättre med 40% vispgrädde.. ? Eh? Jo, det är sant! Det är mer kolhydrater ju "smalare" mjölken blir.. Helst ska man ha grädde i theet.. Men det går ju bara inte! Jag kör med laktosfri mjölk där.. Det är knappt några kolhydrater alls i den..

Så det är ju rätt så festligt att kunna sitta och äta hallon med vispgrädde (med sötningsmedel) utan att fuska..

Och det här med att äta bacon varje morgon.. Det är ju gott!! Men lite konstigt tycker jag ändå att det är, att det är tillåtet liksom..

Men det är nog de här sakerna som gör att jag kommer kunna hålla mig längre till den här metoden.. Att man får fuska utan att fuska.. Det är ju drömmen.. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du ska inte äta bacon varje dag heller! De innehåller visserligen fett men det är lite fel fett så det är bättre att hitta fetkällan någon annanstans. Ät bacon typ 1-2 gånger i veckan. Det är tillräckligt.

Bra frukost (förtom omelett, äggröra) är typ 2 kokta ägg, en halv paprika, 50 gram philiadelfia ost och 100 gram rökt skinka.

//Cissi

Lilla Blå sa...

Nä, du har rätt! Bacon varje dag är inte så bra! Jag varierar med rökt skinka och ibland chorizo..

Tack för frukosttipset!