söndag 18 februari 2007

Gi-dieten

Det börjar gå trögt med dieten nu.. (Är inne på fjärde veckan i rivstarten). Jag märker inte så mycket resultat på vågen och det är tråkigt! Jag tycker att jag har varit duktig och i stort hållt mig till dieten. Ibland har jag fått i mig för mycket kolhydrater men inte så mycket som jag åt innan. Så jag tycker ändå att jag borde se mer resultat än jag gör.

Till dags dato är det - 1 kilo bara, men i och för sig -8 cm i midjan. Så det händer ju saker men inte viktmässigt..

Jag misstänker att det är motionsbiten som brister lite. Har inte kommit igång med någon rutinmässig motion. Jag använder trampmaskinen ibland, men inte så mycket som jag borde. Promenaderna har jag inte heller kommit igång med. Hmm..

Men nu har jag bestämt mig för att köpa en sån där dansmatta till playstation och köra det som motion. Det är ju en motionsform som är rolig till på köpet. Kan det bli bättre? ;)

Jag fuskade lite på festen i fredags, det bjöds på drinkar och tacos som jag inte kunde motstå. Så en halv vetetortilla, lite chips och ett par drinkar blev det.. Det var gott! Jag har inte ens dåligt samvete för det.. Hehe.. Nåt måste man ju kunna unna sig ibland.

Nästa fusk är inplanerat till på tisdag. Semledagen kommer att firas med en wienersemla, som för säkerhets skull redan är beställd. Den ser jag fram emot! ;)

7 kommentarer:

Spralligast sa...

Imponerande att du fixar rivstarten så lång tid! Jag försökte förut men fick så ont i huvudet och blev alldeles yr... Håller för övrigt med om att man måste unna sig grejer ibland! (Speciellt Häagendazs-glass...)

Anonym sa...

Jag körde rivstarten i 6 veckor och är lite vemodig att gå över i nystarten! Första två veckorna var jobbiga i rivstarten men efter det har kroppen mått sååå bra! Magen mår bättre, hyn mår bättre, humöret, orken ja allt är bättre med GI! Tappa inte sugen för att inte vågen visar nåt, tänk efter hur du mår och titta på måttbandet. För mig har det varit lite tvärt om. Kilona har minskat men cm har stått nästan still.
Hade någon vecka med lite dikeskörning men nu är jag på g igen. Jag gör färdiga menyer för hela veckan, handlar hem och kompleterar bara under veckan som går. Då funkar det för mig, att vara spontan och öppna kylskåpet, nä, det funkar inte alls!

Lilla Blå sa...

Tack för kommentarerna!
Spralligast: Tack! Ja, jag kände mig lite konstig i början men det gick över efter några dagar. Jobbigast var nog tröttheten..
Cissi: Ja, jag ska hålla ut! Det är som du säger, jag mår SÅ mycket bättre, är piggare och har en helt annan livsglädje känns det som. =)

Det känns inte riktigt som en diet utan en livsstil, och lite snedsteg är inte hela världen..

Men jag hoppas på en skräll på vågen snart.. Snart måste det "betala" sig..

Anonym sa...

Är du med i GI Viktkoll?

Lilla Blå sa...

Jepp, jag är med i GI viktkoll.. ;)

Anonym sa...

Vad heter du där då? "känner" vi redan varandra därifrån kanske?

Lilla Blå sa...

Nä, vi känner inte varandra därifrån.. Jag heter happydaisy på GI viktkoll.. ;)