lördag 3 februari 2007

GI-mat

Jag tänkte testa ett nytt äggrecept.. Eller nytt och nytt, men jag har aldrig gjort maränger tidigare.. Jag har ätit omelett så gott som varje dag nu i två veckor, och som sagt börjar jag bli LITE småtrött på ägg.. Men maränger borde ju funka, med lite sötningsmedel.. Som variation bara.. Och för att få äta något litet sött på lördagen..

Dagens erkännande: Jag är beroende av Pepsi Max.. Det är SÅ gott!! Men jag försöker dra ner på konsumtionen, nu köper jag bara småflaskor på lördagen.. Tidigare blev det säkert en 1,5 liters om dan.. Så det är jag lite stolt över att jag har klarat av, att bara dricka 0,5 liter i veckan.. =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jagkörde GI två veckor, men hmmm, det passade inte mig. Jag blev yr och tyckte det var svårt att anpassa kosten till min vardag. Så -
nu testar jag nytt -
Viktklubben på Aftonbladet -4 kilo på 4 veckor. Det funkar ganska bra för mig....
Lycka till lilla blå :)

Oskar sa...

Tack för att du kikade in hos mig!

Lilla Blå sa...

Helena, ja det är lite svårt nu ibörjan.. Lycka till med viktklubben!
Oskar, vassego.. ;)