söndag 4 februari 2007

Söndagsbrunch

Idag har jag varit på Enskedes värdshus och ätit brunch. Det var fint vinterväder så jag och killen promenerade dit. Eftersom det tog mer än en halvtimma kände vi oss jättenöjda efteråt..

Atmosfären på värdshuset är gemytlig, det är lite som att stiga in i någons stuga.. Det är vita dukar och linneservetter, det är fina möbler och bra mat.. Vad mer kan man önska?

Då jag går på GI-dieten var det inte mycket jag kunde äta. Jag var mycket nöjd ändå. Jag åt äggröra med bacon, och någon slags kryddjärpe, och chorizokorv. Jag blev dock lite besviken på att den enda äggrätten de hade var champinjonomelett.. Jag var helt säker på att de skule ha äggröra eller stekt ägg.. Men jag fick som tur är äggröra när jag bad om det.. Skönt, för stuvning kan man ju inte äta om man är GI:are.. (Vetemjöl)

Jag var inte LITE sugen på efterrättsbordet.. Vilka grejer de hade!! Chokladtårtor, kolatårtor, olika pajer, kakor med mera med mera.. De hade fruktsallad och melonskivor, men inte ens det kunde jag äta, fruktsalladen låg i någon sockrig lag och vattenmelon har skyhögt GI av någon anledning..

Men som tur är beställde jag en chokladtryffel (på mörk choklad). Behövde inte ens betala extra för den.. Så jag fick en liten söt avslutning på måltiden i alla fall.. ;)

Det var verkligen jättegott!! Rekommenderas varmt!! Lite dyrt dock (185 kr) men man får äta hur mkt man vill och gör man det inte för ofta tycker jag det är ok.. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag beundrar din envishet med maten, här går det sisådär, tänker att jag ska komma igen snart - detta kommer ta lång tid. men -4,5 kilo på 5 veckor är väl bra?

Lilla Blå sa...

Tack så mycket! Ja, jag är envis nu, men jag är bara i slutet av min andra vecka.. Det var nära att jag inte kunde hålla mig från chokladtårtan.. Hehe
-4,5 kg på 5 veckor är ju jättebra!! Bättre kan det ju nästan inte bli! 0,5-1 kg/ vecka rekommenderar de ju..