söndag 11 februari 2007

Bra helg

Jag måste säga att jag är nöjd med helgen. Jag känner mig duktig!
Det började igår, lördag. Jag åkte in till studentpalatset och satt där i ca fem timmar. Jag fick en hel del gjort! Bland annat så började jag med en examinationsuppgift som jag har skjutit framför mig länge. På bara ett par timmar hade jag skrivit ihop tre sidor, och rapporten ska vara på ca 6-7 sidor. Så det kändes jättebra! Bara jag kom igång så nästan flög fingrarna över tangenterna.. ;)

Sedan fick jag lite läst också. Så, min lördag var bra! Det känns så skönt efter en hel dag på palatset! Och det är mysigt där på helgerna, inte så mycket folk..

Idag har jag också varit duktig.. Dagen började segt, men efterhand så piggnade jag till. Jag fick en låda packad i köket (ska ha stambyte snart). Bra att ha kommit igång med det! Hela köket och badrummet måste tömmas..

Och nu sitter jag i soffan nybadad med en ansiktsmask på och dricker en kopp rött the (roibos karamell).

Jag har precis gjort en mindfullnessövning. Jag har ju fått läxa av terapeuten. Så jag gjorde en som handlar om thedrickande.. Det var faktiskt rätt så bra! Man ska titta på färgen, lukta på det, känna temperaturen osv.. Allt för att bli mer medveten om nuet och sina känslor.

Så idag måste jag klappa mig på axeln för att jag har varit duktig i helgen! ;)

Inga kommentarer: