torsdag 22 februari 2007

Katterna

Sa jag förresten att jag är allergisk mot katter?
Jag vet, alla säger: varför har du katter då? Två st? Men jag skaffade katterna innan jag fick reda på att jag var kattallergiker (eller pälsdjursallergiker).
Så då var det ju helt omöjligt att göra sig av med dom.. Jag har funderat på att bara ha en, men vem ska jag lämna bort då? Det är ju omöjligt att välja!

Jag har funderat på Malte som är den jag skaffade sist.. Med sist in först ut-principen liksom.. Men Malte är så rolig! Han vill hela tiden leka, och man får hålla på och kasta hans filtblommor hela tiden..

Och så Cliff då.. Det är ju min första katt så han har en speciell plats i mitt hjärta! Men om man ska vara ärlig är han rätt så tråkig.. Han är en riktig katt.. Ligger och sover hela dagarna.. Han är jättekelig i och för sig.. Vill ligga i knät hela tiden.. Det är ju mysigt!

Men det är för svårt! Jag kan inte göra mig av med någon av dom! De är så goa båda två! Så jag får helt enkelt dammsuga oftare och borsta dom regelbundet..

Men det ska bli skönt att få lite semester från dom ett tag faktiskt.. Att slippa gå och vara förkyld hela tiden.. Det ser jag fram emot!!

Inga kommentarer: