torsdag 8 februari 2007

Vad jag ska göra idag

Idag ska jag ha föreläsning fram till lunch. Därefter ska jag läsa och få i mig lite lunch.

På eftermiddagen ska jag till terapeuten.. Har fortfarande inte gjort min läxa.. Hmm.. Undrar vad hon säger.. ;) Får se om jag hinner göra någon av uppgifterna iallafall.. Läxan bestod i att göra en eller flera av "medveten närvaro"övningar (mindfulness)som jag fick av henne förra gången. Det kan vara exempelvis att dricka the. Då ska man öppna alla sinnen, titta på färgen på theet, känna på ångan med ansiktet, känna hur varm koppen är, smaka på theet och verkligen känna hur det känns i munnen.

Dessa övningar är till för att man ska ta till vara vardagen, att man ska bli medveten om sina känslor osv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med en ny läsare som ger sig till känna! Nu ska jag läsa lite om dina dagar.

Lilla Blå sa...

Hej! Jag tycker samma! Kul att du tittade in hos mig! ;)