torsdag 22 februari 2007

Bacon i micron

Jag testade att göra bacon i micron. Har hört talas om att det är snabbt och lätt sätt att tillaga bacon. Kollade lite på internet för att se hur man skulle göra.

Så jag gjorde som man skulle, la baconet mellan hushållspapper och mikrade i ett par minuter..

Det var ingen hit! Jag använde scans bacon, som har lite mer fett än andra sorter. Visst blev det tillagat, men fettet var sladdrigt och äckligt. Jag tycker inte om att tugga på fett.. Eeeuu... Men är det knaperstekt är det ok.. Och i stekpannan smälter ju det mesta bort ändå..

Brukar annars använda jägarbacon, jättegott! Och det är inte lika mycket fett som på scans vanliga sort.. Och jag gillar det där kraftiga röksmaken! Mmmm.. ;)

Så stek bacon på det vanliga sättet! I micron blev det inte bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inget stort fan av bacon, men jag gillar Lätt & Rökt. Lagom salt och inte så fett.
Men Jägarbacon låter gott, det kanske jag ska testa! :)

Lilla Blå sa...

Ja, det är en hit måste jag säga! Testa det!